RSS

پریدن از شاخه‌ها

07 نوامبر

یک برنامه ساده و جمع و جور به منظور هرچه راحت تر کردن حرکت بین شاخه‌ها؛ در واقع آوردن قابلیت Auto-Complete برای پوشه‌ها.

Path Navigator prorgram

مدت‌ها بود که می‌خواستم بنویسمش، اما موقعیت جور نمی‌شد. زمانی‌ که با اوبونتو ۱۰.۰۴ کار می‌کردم، با فشار دادن کلی‌ Shift+F2 پنجره Run باز میشد که اون هم تقریبا همین کار رو انجام میداد. اما از نسخه‌های بعدی این قابلیت به خوبی‌ قبل پشتیبانی‌ نمی‌شد. ( برای مسیر‌های از شاخه Home ، باید ابتدا کلید ~ رو میفشردیم ! )
البته در ویندوز از همان ابتدا چنین چیزی وجود نداشت. مکافات فشردن پنجره و E و شروع از My Computer و کشیدن موس به این سمت و اون سمت برای من واقعا اعصاب خورد کنه. حالا باز خدا رو شکر به خاطر وجود XYplorer ، یک برنامه جایگزین فوق‌العاده برای Explorer ویندوز.

XYplorer

از نظر برنامه‌نویسی هم نکته‌ای که می‌تونه مفید باشه، کلاسی است که از اون برای کار با Hot-Key‌ها و رزرو کردن اونها در سیستم عامل این برنامه استفاده شده، می‌تونه بعدا به درد بخور.

خوشحال میشم استفاده کنید و اگه جا برای بهبود داره، یا خودتون اقدام کنید یا به من اطلاع بدید. کد‌ها رو از اینجا، و فایل‌های اجرایی رو از اینجا میتونید دریافت کنید. کد برنامه مسلما به زبان فصیح سی‌ شارپ نوشته شده است.

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در نوامبر 7, 2013 در Codes, Fa

 

برچسب‌ها: , , ,

بیان دیدگاه